Vores elskede Falster

Apropos luft som jeg skrev om i mit seneste indlæg, så findes der et sted hvor jeg virkelig kan trække vejret:

Jeg dør langsomt hvis jeg skal opholde mig på vores 58 km2 i Valby på 3. sal i vores ferie.

Var så heldig at finde huset på google for 3 år siden. Min første indskydelse da vi første gang åbnede dørene til huset var: Nå det her kommer vi vist ikke tilbage til, ændrede sig til at det nu føles som vores andet hjem. Det er ikke kun huset, men også stedet. Bøtø, Væggerløse på Falster. I love it!

Om bare 5 dage er vi der igen. Vi har huset i 3 uger.

I det følgende samler jeg billeder og historier fra vores sommerhusliv:

• 2016: Min første tur alene i sommerhus med ungerne. Frederik var 5 uger gammel og Bastian 2 et halvt. Vi var der i tre uger.
  • 2017: havde lejet huset, men måtte aflyse da min far blev syg med kræft. Nåede heldigvis en enkelt uge med min enestående mødregruppe i hytter på Østersø camping.  4 tøser og 5 unger i to små hytter på 25 m2. I regnvejr.
  • 2018: 3 ugers helt fantastisk sommerferie stort set uden tøj på kroppen i 3 uger
  • 2018 Efterår. Jeg var sygemeldt, vejret var godt, trængte til luft. Fik mærkelige ideer om at skære ned på kaffe, fjernsyn og sukker. Turen gik op i hat og briller og set i bakspejlet skulle jeg ikke være taget afsted.
  • 2019 Juni 5 fantastiske dage og denne gang med et sæt ekstra hænder og hjerte ❤️

2016: Helt solgt

Mange undrede sig: hvorfor dog slæbe to så små børn med i sommerhus på egen hånd ? Jeg tænkte ikke så meget over det, ville bare gerne ned til jorden og være tæt på vandet.

Den første uge fik jeg masser af hjælp af mormor og morfar (i et andet hus vi lånte) De kørte mig videre til “vores hus” hvor jeg skulle være med ungerne de næste 2 uger. Lånte deres bil så vi kunne komme rundt og ikke mindst hjem igen. Det var en stor hjælp. Ferien i 2016 var klart den hvor jeg sov og slappede mest af.

Det bliver nemmere siger alle. Øhhh nej, det har aldrig været nemmere end den ferie på Falster i 2016. Ungerne sov og sov. Synkronlur dagligt på 3-4 timer og putning kl 19.30. Ok Frederik vågnede om natten, men stadig. Kæft det var luksus. Nu kører de med fuld power i 14 timer i streg.

2017 Enestående på camping

Sommeren 2017 var hård. Den manglende søvn var begyndt at sætte sine spor, min far blev syg med kræft, jeg havde konfrontationer med min mor og fandt for alvor ud af hvor stor en forskel der er på at have et barn i forhold til to. Det blev især tydeligt på ugen med de enestående, hvor jeg havde 2 børn med og de tre andre havde 1 med. Blev syg på ferien og de andre skiftedes til at overnatte i vores hytte da Frederik vågnede ofte og skreg højlydt. Om ikke andet blev det til en uge jeg aldrig glemmer. Elsker mine enestående medmødre ❤️

2018 Ferie du ikke vil hjem fra

Lige inden ferie start var jeg syg med influenza, mit immunforsvar var lavt, jeg kørte på nødplaner. Januar 2018 blev jeg sygemeldt med stress, var tilbage på job igen fuldtid april 2018. Det var for tidligt, men jeg kæmpede. Husker at jeg sagde til min enestående veninde der var med os i sommerhuset den første uge at jeg ikke kunne rumme hun talte til mig. Det var den første dag på ferien. Forstår da godt hun på det tidspunkt overvejede at rejse hjem igen. Heldigvis blev hun, jeg fik det bedre og vi havde nogle skønne dage sammen. Hver aften sad vi en halv time sammen og mediterede. Her lidt billeder:

Better and better

I 2017 stiftede jeg bekendtskab med ensomheden. Den ramte mig hårdt. Jeg var så taknemmelig og glad over alle dem der havde lyst til at besøge os på Falster. Ensomheden forsvandt.

Tilbage til hverdagen

Hverdagen satte ind i hastigt tempo. Mandag den 9.9. 2018 kollapsede jeg for alvor. Her 14. dag i 2 måneder forsøgte jeg at starte på job igen, det lykkedes ikke og jeg blev herefter langtidssygemeldt.

Stress og (alt for) høje ambitioner

Det skulle da ikke forhindre mig i at tage en tur alene med ungerne i sommerhus. Sommeren fortsatte jo, så hvorfor ikke ? Pakkede vores habengut og vi drog afsted. Jeg havde fået en mærkelig ide om at jeg skulle afvænnes fra kaffe, ungerne se mindre tv og vi skulle spise mindre sukker. Alt sammen i et forsøg på at hente energi. (Tror jeg) Så der sad vi; klokken 6 om morgenen og legede med modellervoks. Uden kaffe! Det spillede ikke! Jeg var så træt så træt og alt jeg ønskede var at ungerne skulle gå tidligt i seng. Jeg magtede ikke besøg, alligevel skrev jeg til en veninde der bor dernede om hun ville kigge forbi (nu vi var der)

I et urealistisk forsøg på at holde to trætte unger vågne endte det i slåskamp, blod og raserianfald. Så lod jeg dem sove, men kunne ikke selv slappe af. Mit sundhedstrip holdte selvfølgelig heller ikke og endte med jeg om aftenen stod i zombie tilstand og bare kørte ind af det som tilfældigvis lå i skabet.

Kan huske jeg græd i telefonen om formiddagen, ungerne sov (noget havde jeg lært) og sagde til min veninde at jeg ikke anede hvordan vi skulle komme hjem. Vidste ikke hvordan jeg overhovedet skulle få pakket det hele sammen og få ungerne ind i bilen. Men hjem kom vi.

2019 Endelig ikke alene

Det jeg elsker allermest ved Falster er naturen. I sommerhuset er vi midt i den. Elsker havet. Det bedste jeg ved er unger der løber nøgne på stranden. Der findes ikke noget bedre i min verden.

Flere strand billeder

Det var så dejligt at være to afsted ❤️❤️

Måske har du regnet ud at min hemmelige elsker var taget med os. Jeg bliver SÅ glad og varm om hjertet når jeg tænker tilbage på vores lille miniferie. Kære lille, fine, primitive sommerhus. Vi ses om lidt ☺️