Rejsen til Sydafrika ( kap 1)

Omg, vi ( min mor, ungerne og mig) er kommet til Afrika… Det første der falder mig ind lige nu er: skørt. Hold nu fast en rejse. I går var fin, idag har trukket tænder ud.

Dagen før afrejse

Min hjerne kværner: det er en dårlig ide, det er en dårlig ide… shit… Frederik er syg med halsbetændelse og må tvinge penicillin i ham mens han skriger som en vanvittig..

Jeg har ikke pakket endnu. Hvornår lærer jeg det! Ikke at være i sidste øjeblik… Nå men har da haft tid til at bestille en lækker bikini som jeg kan hente i dag. Frederik tømte skabet med spil mens jeg tog en uundgåelig lille bitte lur og derefter smuttede vi en tur ud for at hente min bikini… Vi mødte Bastian og mormor på vejen, de kom med toget fra Jylland. Bastian hoster stadig som en søløve.

Ved ik hvorfor jeg er så udmattet. Der er jeg bare. Træt træt træt. Min cyklus er også fuldstændig ude af balance. Igår havde jeg dundrende hovedpine hele dagen. Stressede over mit mellemnavn ikke stod på billetten men de gode folk på rejsebureauet forsikrede mig om det nok skal gå! Men det stressede mig stadig.

Onkel kom og spiste med… aaaah og lidt aflastning… det er så rart når der kommer en og leger med ungerne… Frederik er en sugemalle på mig for tiden. Umuligt at lave andet med ham i huset end at lege og rydde op. Fik proppet noget tøj i en kuffert og måtte gå i seng samtidig med Frederik fuldstændig og aldeles bombet…

Off we go

Vågnede af mig selv kl 6.10 og følte mig bedre tilpas. Tog et langt bad. Da Frederik vågnede var der ingen fred. For at få ro på til at pakke det sidste tog min mor ungerne med udenfor. Vil helst undgå at der gror mug på gulvet til vi komme hjem pga den buffet der lå på køkkengulvet.

Vi kom afsted til tiden og nu er vi ombord på flyet til London hvor vi skal skifte til Afrika flyet… ungerne m hver deres ipad…

Flyrejsen

Vi gik alle meget spændte ombord på flyet til London Heathrow. iPads frem igen og no probs… Tre timer efter landing skulle vi videre med flyet til Johannesburg i Sydafrika. Bastian har været så spændt og stolt og virkelig glædet sig til turen. Vi fik ekstra flysæder, `A Star is born` var på film listen, så ikke et øje tørt.

Vi landede kl 5.40 idag, mega trætte. Jeg fik ikke sovet meget ombord på flyet. Ungerne gjorde heldigvis. Takket være mormor, der fik ro på en skrigende, træt og pænt overstimuleret Frederik, da jeg var ved at gå i panik over at han kl 21.30 stadig ikke var faldet i søvn. Damen foran mig var også ved at gå i panik og havde allerede taget fat i stewardessen, der beroligede hende og heldigvis havde tillid til at Frederik ville falde i søvn snarest.

Vi kom af flyet, stod i en laaang kø og da vi nåede frem til paskontrol var der ingen som i overhovedet ingen der var interesserede i at se de papirer jeg havde kæmpet i tre uger og betalt i dyre domme for. Ingen vidste rigtig hvad der next skulle ske.

Sur Bastian

Vi kom ud til vores busser, kun bagagen skulle ind og vi skulle så vente en time. Bastian gik helt i baglås, ville intet og jeg råbte. Syns det var en forkælet opførsel af ham. Men det lille menneske havde glædet sig så meget til at skulle til Afrika og blev så skuffet over at skulle dangdere den i lufthavnen. Jeg fandt lidt kaffe og nogle muffins til os og fik hævet lidt penge alt imens Frederik hang i bæreselen. Fuck han er tung. På vej tilbage for jeg vild, selvfølgelig og vadede rundt. For faaanden. Pludselig fik jeg øje på Bastian og vores tålmodige guide, da Bastian ville tilbage til mig. Heldigt, ellers havde jeg været lost!

Afsted med bussen

Aaaaahhhh. Sat godt til rette kørte vi mod første stop. Et monument.  De andre skulle rundt med guide, jeg forsøgte bare at holde styr på ungerne mens jeg samtidig sejlede af træthed. Simpelthen ikke engang overskud til at sætte mig ind i hvilket dokument det var. Vi fandt en sprinkler. Fantastisk!! Helt perfekt.

Næste stop Nelson Mandela

Imponerende. Ungerne slog tid ihjel med at spille fodbold med en vandflaske og stene lidt.Jeg tog billeder og snakkede lidt med de andre fra gruppen. Gav min udleverede sandwich til en meget tynd afrikansk dreng der kom og spurgte efter mad. Spiste selv ungernes is leftovers.

Frederik ved hvad det handler om!!

Næste stop var ved et shopping center. Der hang vi lige ud i bussen i stedet. Efter 9 timers seightseing nåede vi vores hotel vi skulle bo på for en enkelt nat. Absolut intet fungerede. Som om det hele bare stod stille!! For fan altså, og nu regner det også. Heldigvis nåede vi lige et lille dyp i en lille ( kold) pool. Frederik var så træt og skreg og hvinede så jeg til sidst måtte tage ham op så de andre rejsende kunne få fred. Mine unger er de eneste børn på turen. Men det vidste jeg godt på forhånd at de ville være. Tog chancen alligevel og håber bare virkelig ikke vi ødelægger rejsen for de andre gæster.

Fortrudt ?

Fortryder jeg vi tog afsted? Der var så meget frem og tilbage inden turen og mens bølgerne gik højst læste jeg i et horoskop at jeg skulle lade være med at presse noget igennem. Tænkte straks på turen her, men var så forhippet på at rejse. Hvorfor: 1) en fantastisk chancede 2) de ville ha mig 3) materiale til bloggen 4) håbet om at nogen vil sponsorere os en tur i vinteren 2020 5) en drøm går i opfyldelse.

Begyndte at kigge efter andre rejser da jeg blev i tvivl om denne her ville lykkes og fundet meget billige afbuds rejser til vores yndlingssted Fuerteventura. Vi kunne komme 4 ture derned til den samme pris af denne. Indrømmer at jeg den sidste måned har været helt ude af balance. Incl min cyklus. Måske pga stress ? Helt sikkert ikke pga overgangsalder, vel ? Nej, bare sig nej!

Kom nu bare med det mad!

Nå men nu må vi se hvordan det blir. Simpelthen for dumt at fortryde, men mine tanker løber af med mig. Idag har været fuldstændig kaotisk og jeg endte med at tude for at vi kunne få serveret mad til ungerne, der var mega trætte og sultne. Pinligt!! Men det var umuligt at komme igennem med en bestilling. Da jeg langt om længe havde bestilt kom de senere ud og sagde at det jeg havde bestilt, havde de ikke alligevel og jeg måtte starte forfra. De har nok set børn der var mere sultne end mine. Vi fik mad og sjældent har jeg propfodret mine unger med pomfritter og ketchup. Efter en dag kun med snacks og muffins ville jeg bare virkelig gerne ha et eller andet mad i dem før de skulle sove. Resten af gruppen, måtte ikke spise i restauranten på hotellet pga pladsmangel. Heldigvis fik vi lov til det. Jeg kunne ikke mere! Ungerne ej heller! Nu sover de sødt og jeg har lidt skrivetid. Nettet er dårligt så må vente med at poste til vi er hjemme igen. ( har allerede brugt 450 kr på udlandstelefoni ) Takker TELMORE for at de har sat et loft på! Sku nok liiige ha haft slået det der roamingen fra. Nå men PYT…!

I morgen har vi 4 timers rejse foran os men så er vi også der hvor vi skal være de næste 8 dage.  Læs med her:

Rejsen til Sydafrika ( kap 2 )